Kontakta oss

Heléne Löfvendahl

VD, licensierad kostrådgivare

Specialområden: Kostfrågor , CrossFit

 

Mail: helene@lofvendahls.se

Mobil: 070-378 55 99

 

Bakgrund

Utbildad undersköterska och har arbetat inom äldreomsorg, som personlig assistent och på sterilcentral i Danderyd och Motala. Hösten 2007 sadlade jag för att läsa till lärare och jag blev klar våren 2012. Direkt efter lärarexamen läste jag till licensierad kostrådgivare på mfHälsoutbildningar i Stockholm.

 

Arbete

Lärare och kostrådgivare.

 

Träning

Jag upptäckte träning som 20-åring när jag hade problem med ryggen. Jag tränade step up, aerobics och spinning minst tre dagar i veckan och mådde bra. Dessvärre åt jag som en kratta. Efter flytt till Hässelby blev träningen sporadisk och fortsatte så även när första barnet kom. Jag höll mig till promenader. Nu tränar jag kettlebells och funktionell träning och jag älskar det! Detta träningssätt tilltalar mig väldigt mycket och jag märker goda resultat på träning med lågkolhydratkost.

Kost

Jag har ätit lågkolhydratkost sedan 2009 med vissa avsteg under andra graviditetens första tid. Mina graviditeter skiljer sig avsevärt åt och jag upplevde skillnad på många plan med lågkolhydratkost.

Fredrik Löfvendahl

Marknads- och försäljningschef

Specialområden: Affärer, träning

 

Mail: fredrik@lofvendahls.se

Mobil: 072-316 05 78

 

Bakgrund

Varför ska just ni använda mina kunskaper i ert företag/träning

Arbete:

Jobbat som marknads och försäljningschef på Rejlers Energitjänster AB. Jobbar idag med affärsutveckling och sälj på Relacom.

Mina erfarenheter inom marknadsföring och försäljning gör att ni kommer att lyckas i era affärer om ni väljer att använda mig i ert företags utveckling.

Träning

Jag har tränat sedan jag var sju år (född 1972). Många bollsporter blev det i yngre ålder och segling. Seglingen blev det som jag fortsatte med och efter ett antal år i laserklassen kom jag med i landslaget. Under de åren fick vi en gedigen träningsutbildning i att sköta våra kroppar för att bli starkare och uthålligare. Efter att jag slutade segla så har jag fortsatt att träna för att må bra. Har bland annat cyklat 4 Vätternrundan samt 4 halvvättern. Styrketräning, löpning och cykling är det som står för träningen nu för tiden + lite golf när tid ges. Så använder ni mina kunskaper om träning så kommer ni att nå era träningsmål!

Kost

Jag har ätit lågkolhydratkost sedan 2009 med gott resulat. Slutade ganska omgående med att ta med en smörgås till förmiddagsfikat och var ändå pigg vid lunch.

Jag får inte paltkoma efter lunch och orkade mycket mer på eftermiddagarna. Helt enkelt så hinner jag med mer på dagarna eftersom jag är pigg hela dagen! Min träning har även den fått en boost av att jag har mer energi i kroppen.

 

Copyright @Lofvendahls